Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ/10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΦΡΟΥΤΑ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) καθορίζει μια ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400g φρούτων και λαχανικών η οποία μεταφράζεται στην παραπάνω στο πέντε (5) μερίδες την ημέρα.
Τα περισσότερα λαχανικά και φρούτα είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες και φυτικές ίνες και είναι χαμηλά σε θερμίδες. Επομένως δίαιτες πλούσιες σε λαχανικά και φρούτα ανταποκρίνονται προς τις ανάγκες του οργανισμού για μικροθρεπτικά, μακροθρεπτικά και φυτικές ίνες, χωρίς να προθέτουν σημαντικά στη συνολική κατανάλωση ενέργειας. Ακόμα δεν έχει διευκρινισθεί αν η ευνοϊκή αυτή δράση οφείλεται στο ίδια τα φρούτα και τα λαχανικά ή στην απουσία άλλων τροφίμων που εκτοπίζονται από το διαιτολόγιο και που συνεπάγονται μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Διάφορες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι δίαιτες που επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι δίαιτες που είναι πλούσιες σε φρούτα και λαχανικά μειώνουν την αρτηριακή πίεση και βελτιώνουν παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

Κυριακή, 17 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ

Η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για όλους και σε όλα τα στάδια της ζωής. Ο ρόλος της υγιεινής διατροφής, ωστόσο, είναι σημαντικότερος στα πρώτα χρόνια της ζωής, καθώς επιδρά καθοριστικά στη σωματική και νοητική ανάπτυξη και εξέλιξη του ατόμου. Η εξασφάλιση υγιεινής, επαρκούς και ασφαλούς διατροφής στα πρώτα αυτά χρόνια προσφέρει τη δυνατότητα να πετύχουμε το μέγιστο του σωματικού και νοητικού δυναμικού μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε, επομένως, για να τρεφόμαστε υγιεινά εμείς και τα παιδιά μας; Τι εννοούμε όταν λέμε «υγιεινή διατροφή»; Εμείς οι Έλληνες θα έπρεπε να γνωρίζουμε την απάντηση, καθώς η ελληνική παραδοσιακή διατροφή αποτελεί ένα από τα γνωστότερα υγιεινά διατροφικά πρότυπα παγκοσμίως.

Κυριακή, 10 Σεπτεμβρίου 2017

Συμβουλές για τη διατροφική προσέγγιση παιδιών και εφήβων / Πως μπορώ να μάθω στο παιδί μου να τρώει υγιεινά


Η υγιεινή διατροφή των παιδιών μας είναι πολύ σημαντική για την ευεξία και την ανάπτυξή τους. Επιπλέον, από την παιδική ηλικία εδραιώνονται πολλές διατροφικές συνήθειες που μας ακολουθούν μέχρι την ενήλικη ζωή, που σημαίνει πως είναι πολύ σημαντικό να βοηθούμε τα παιδιά να υιοθετούν υγιεινές συνήθειες διατροφής και τρόπου ζωής. Δεδομένης και της ανησυχητικής αύξηση της τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων παχυσαρκίας, υπογραμμίζεται η σημασία της υιοθέτησης των παραπάνω. Το στάδιο αυτό της ζωής αποτελεί όμως και σπουδαία ευκαιρία για να μάθουμε στα παιδιά υγιεινές συνήθειες, καθώς σ’ αυτές τις ηλικίες μπορούν να δέχονται και να «απορροφούν» τα διάφορα ερεθίσματα και τις πληροφορίες πολύ εύκολα.

Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία. Μέσα στη συνολική προετοιμασία ένα κομμάτι, που προβληματίζει τους γονείς, είναι και η προσαρμογή της διατροφής σύμφωνα με το συνολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του παιδιού.
Είναι σημαντικό οι γονείς να είναι σωστά ενημερωμένοι και να γνωρίζουν ποιες είναι οι υγιεινές διατροφικές επιλογές στο σχολείο, καθώς αυτές επιδρούν σημαντικά στην απόδοση του παιδιού, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.