Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Απρίλιος, 2012

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Εικόνα
Η ύπαρξη και η συντήρηση κάθε οργανισμού είναι συνδεδεμένη με την ανάγκη της τροφής και γενικότερα της διατροφής. Τα τρόφιμα είναι μείγματα θρεπτικών υλών, όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, νερό, βιταμίνες, ανόργανα άλατα, σε στερεά ή υγρή μορφή, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν τροφή του ανθρώπου.             Στα τρόφιμα πρέπει να περιληφθεί και το οξυγόνο, γιατί χωρίς αυτό ο οργανισμός δεν είναι ικανός να οξειδώσει τις θρεπτικές ύλες προς παραγωγή ενέργειας, που είναι άκρως απαραίτητη για τη ζωή. Ο πρωτόγονος άνθρωπος εξασφάλιζε την τροφή του από το περιβάλλον του, με τους καρπούς, τα έντομα, τις ρίζες, τα ψάρια, το κυνήγι κ.α.             Αργότερα, με την ανάπτυξη της γεωργίας και της βιομηχανίας, η τροφή του εμπλουτίστηκε περισσότερο με γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα. Τα δημητριακά, το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, το γάλα, το βούτυρο, το τυρί, το κρέας, τα λάδια προστέθηκαν σταδιακά στο διαιτολόγιο του ανθρώπου.             Ωστόσο, μόνον από τα τέλη του 18ου αιώνα με την ανάπτ…

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ

Εικόνα
Η παιδική ηλικία, που καλύπτει τη χρονική περίοδο από ενός έτους μέχρι την εφηβεία, θεωρείται στάδιο ήπιας ανάπτυξης, σε σύγκριση με τις δραματικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη βρεφική ηλικία και την εφηβεία. Στην ηλικιακή αυτή περίοδο τα παιδιά αποκτούν ικανότητες, που τους προσφέρουν ανεξαρτησία, όσον αφορά στη διατροφή τους και εμφανίζουν προσωπικές προτιμήσεις σε διαφορετικά τρόφιμα. Καθώς τα παιδιά αναπτύσσουν οστά, δόντια, μύες και αίμα χρειάζονται περισσότερο θρεπτική τροφή, αναλογικά με το βάρος τους, απ’ ότι οι ενήλικες. Οι ενεργειακές ανάγκες ενός παιδιού καθορίζονται σύμφωνα με: ·Το βασικό μεταβολισμό του. ·Το ρυθμό ανάπτυξής του. ·Τη φυσική δραστηριότητά του. Το καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού θα πρέπει να περιλαμβάνει: ·2-4 φρούτα είτε ωμά είτε πολτοποιημένα είτε σα χυμό. ·2-4 μερίδες γαλακτοκομικών δηλαδή γάλα, γιαούρτι, τυρί. ·Τουλάχιστον 1 μερίδα λαχανικά, σαλάτα με το γεύμα. Μία φορά την εβδομάδα καλό είναι να καταναλώνονται όσπρια και μια φορά ψάρι, ενώ το κρέας και το κο…